2012. november 14., szerda

Bruno Mars: Unorthodox Ju

Bruno Mars egy valódi álomcsapattal dolgozott az 'Unorthodox Jukebox'-on
"Mesterszakácsokat hívtunk a konyhába, mesteri recept nélkül"

 
http://assets.rollingstone.com/assets/images/story/bruno-mars-recruits-dream-team-of-producers-for-unorthodox-jukebox-20121113/1000x600/20121112-bruno-mars-600x-1352747250.jpg


Bruno Mars a Smeezingtons-szal - ezzel a baráti szerzőcsapattal - szoros együttműködésben írta és producelte 2010-es bemutatkozó albumának legjavát. Ám a második albummal más tervei voltak. " Mesterszakácsokat hívtunk a konyhába, mesteri recept nélkül" - mondja a 27 éves énekes. - "Tudtuk, hogy vagy hatalmas bukta lesz, vagy valami nagyon szuper fog kisülni belőle."


Tavaly ősszel tehát felkeresett néhány menő producert, mint pl. Je­ Bhasker-t (Kanye West, Beyoncé, fun.), Paul Epworth-öt, (akinek Adele a "Rolling in the Deep"-et köszönheti), és Amy Winehouse szerzőtársát, Mark Ronson-t. "Zanzibar-ban voltam épp a nászutamon, amikor felhívtak: 'Szeretnéd megismerni Bruno-t?'" - meséli Ronson. - "Már ismertem a zenéjét, és egy hónap múlva Londonban találkoztunk - azonnal megfőzött. Rögtön felismertem, micsoda tehetség."

A közös munka végeredménye, azaz az Unorthodox Jukebox december 11-én lát napvilágot. Az albumon olyan dalok kaptak helyet, mint pl. a Police-os első kislemez, a "Locked Out of Heaven" vagy a Daft Punk-os "Moonshine". "Ez utóbbi dal egy ital, melyet egy esti szórakozás alkalmával fogyasztottunk, majd a buli után egyenesen a stúdióba mentünk. A srácok elkezdtek játszani egy nyolcvanas évek-beli, Prince hangzású alapot, én meg sikítottam: 'Holdfény (Moonshine), repíts minket a csillagokig!'

Aztán ott van a "Gorilla" c. dal, melyben egy Def Leppard-szerű téma található, a szövege pedig eléggé sikamlós: "A jó öreg állati szexről szól a dal" - magyarázza Mars, de nem aggódik attól, hogy ez hátrányt jelentene. - "Amikor gyerek voltam, a popzene lehetett veszélyes és mégis tömegeknek szólt. Michael Jackson simán megragadta az ágyékát a színpadon, Prince gondolkodás nélkül felvett fenék nélküli bőrnadrágot. Ezzel az albummal én is ezt a szabadságot akartam megtalálni." (Rolling Stone)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése