2012. február 24., péntek

Elkészült az Ektomorf új videoklipje


A mezőkovácsházi gyökerekkel rendelkező Ektomorf metál zenekar, nemcsak, hogy Békés megye, de Magyarország egyetlen nemzetközileg is átütő sikereket elért zenekara. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy évről évre a legnagyobb európai fesztiválok nagyszínpadjain lépnek fel, több tízezer ember előtt, valamint minőségi lemezekkel jelentkeznek, amiken olyan elismert producerek dolgoznak, mint Tue Madsen Dániából, s olyan zenészek vendégeskednek, mint a Magyarországon több alkalommal is bizonyító kanadai rocker Danko Jones. A To Smoulder videoklip és a The Acoustic lemez egy új irány a zenekar életében, mégis egy valami megmaradt, a legjobbra való törekvés és a pofátlanul jó dalok, melyet egyszerre fűszerez a fájdalom, a kitaszítottság, a béke és az örömök… Farkas Zotya frontember mesél mindezekről…


Zotya, Te az európai rockszintér egyik emblematikus figurájává nőtted ki magad, milyen érzés azt tudni, hogy szerte a kontinensen elismernek, és talán itthon vagytok a legkevésbé sikeresek?
Mindig azt mondják, hogy senki nem lehet próféta a saját hazájában, hát sajnos én tapasztalatból tudom, hogy ez igaz! Én a sikereim közel 100%-át értem el külföldön, először itthon próbálkoztam, de nem ment, kimentem külföldre és összejött! Itthon az óta sem igazi a dolog még, mert hiába vannak rajongóink szép számmal, úgy érzem, a média még mindig háttérbe szorít minket.

Nemrég jelent meg a vadiúj lemezetek, a The Acoustic, mely egy teljesen meglepő és új húzás tőletek. Honnan jött az ötlet, hogy szakítotok a régi hagyományokkal és csináljatok egy ilyen lemezt?
Igazából már a 2006-os Outcast című lemezünkön is jelen volt az akusztikus gitár.
Már 3 éve elkezdtem a koncerteken az akusztikus blokkokat játszani, eleinte nem tudtam milyen lesz a rajongók reakciója, de amikor olyan nagy fesztiválokon, mint a Wacken Open Air egy szál gitárral eljátszottam egy kedvenc Johnny Cash dalom, vagy sajátokat és működött, akkor jöttem rá, hogy ez is nagyon jó dolog. Valójában a Johnny Cash iránti rajongásom miatt kezdtem el cross over módra ezt a két stílust ötvözni. ezek után úgy gondoltam, csinálnom kell egy ilyen albumot,mert ebben a stílusban ilyet még senki nem csinált. 18 éve nem énekeltem a tiszta énekhangomon, csak scream-en. A pont az I-n, egy mezőkovácsházi segélykoncert volt a Református Templomban, ami nagyon jól sikerült! Ezek után megszületett a lemez, ami a vártnál nagyobb sikereket hozott mind a közönség, mind a szakma részéről. Azt hiszem, ezt semmi nem bizonyítja jobban, minthogy a To Smoulder videoklip egy hét alatt túl van a 20.000-res nézettségen a Youtube-on. Véleményem szerint a The Acoustic nem egy szokványos unplugged album, bár eltér attól, amit 18 éve csinálok, mégis megtalálod benne az Ektomorf kemény zenei ízét, csak egy kicsit másképp.


A legutóbbi kemény lemeznél is Tue Madsen-nel dolgoztatok, de ha jól tudjuk, ezúttal Mezőkovácsházán a saját stúdiódban, mesélnél a lemezfelvételről pár érdekességet, titkot?
Az európai turné és a The Acoustic lemez felvétele után jött el hozzám Tue Dániából. Mindössze két hét alatt vettük fel a lemezt, ami nagyban köszönhető volt annak, hogy remekül éreztük magunkat és napi 13-16 órát tudtunk dolgozni. Ez egy igazi klasszikus Ektomorf lemez lesz és jövőre fog a tervek szerint megjelenni. Egyelőre még nincs címe az anyagnak, de annyit már elárulhatok, hogy 12 nagyon húzós dal kap majd helyet rajta!

Végül pedig mesélj, kérlek az új videoklipetekről, a To Smoulderről! Miért erre a dalra esett a választás? Hol forgattátok?
A To Smouldert kb. 5 perc alatt írtam meg és utána rögtön fel is demóztam. Utána a dániai stúdiómunkálatokon egy picit háttérbe szorult ez a dal a többihez képest, de amikor a lemezkiadóm, a managementünk és Tue-val hallgattuk közösen a lemezt, egyértelműen erre a dalra esett a választásunk, mert se nem túl kemény, se nem túl lágy, szóval tökéletesen megmutatja, mit akartam ezzel a lemezzel átadni az embereknek! A videoklipet a békés megyei Pusztaottlakán forgattuk, ahol a Polgármester Úr nagy önzetlen segítségét élvezhettük, hiszen nem csak,hogy a a helyszínt biztosította a kliphez, hanem egy házat is felgyújthattunk, ahol a felvételek készültek! A videó világszínvonalú lett, a 20 ezres nézettség 7 nap alatt is ezt bizonyítja!

http://www.youtube.com/watch?v=5gERYSeo3_g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése