2012. május 11., péntek

Nicki Minaj: Tehetséges és őrült


Miss Minajt először a rap Lady Gagájának kiáltották ki, köszönhetően meghökkentő és extrém külsejének. Később azonban a közönség is rájött, hiába próbálják beskatulyázni a 28 éves lányt, belőle csak egy van. A színes parókák és őrültebbnél őrültebb ruhák azonban mind mit sem érnek tehetség és kitartás nélkül: a sikerhez vezető utat neki is be kellett járnia…


„Nem érdekel, hogy nem ismerem a szabályokat, akkor is játszom!” - Nicki Minaj

A kis Nicki Trinidad és Tobago földjén látta meg a napvilágot, és egészen 5 éves koráig a nagymamájával élt. Ezalatt a szülei New Yorkban dolgoztak, és csak néha látogatták meg, ám az egyik látogatás alkalmával az anyukája úgy döntött, Nickit is magukkal viszik az államokba.
Már egész kicsi korától zeneiskolába járt, remekül megtanult klarinéton játszani.
A zene mellett a dráma órákat is rendszeresen látogatta, ám amikor végre egy zenés darab meghallgatására készült, pont aznap elment a hangja.

Nicki nem adta fel, sorra gyártotta otthon a demokat, majd végül fel is figyeltek rá. Kisebb kiadóknál próbálkozott, de nem teljes albumot, csak mixeket adott ki addigi dalaiból.
Első díját 2008-ban nyerte, ő lett az év női előadója az Underground Music Awardson.
„Mindig is híres szerettem volna lenni, de amikor végre az lettem, akkor jöttem rá, hogy a hírnév annyira nem fontos, sokkal inkább az a lényeg, hogy sikeres legyek abban, amit csinálok. Persze ettől függetlenül azért imádok híres lenni.”
Amióta első nagylemeze, a Pink Friday platinalemez lett, rajongóinak a száma is megnőtt. „Amikor Londonban jártam, annyian voltak rám kíváncsiak, hogy a hotel elé kordont kellett felállítani. Minden tele volt rajongókkal. Néhányan még a sminkesemhez is beszöktek, és kérlelték őt, hogy mutassa meg nekik, merre van a szobám. Elképesztő!”

Amikor mégis kicsit elege lesz a lesifotósokból és a kok-télpartikból, akkor meglátogatja édesanyját., aki mindig visszarántja őt a földre. „Anyu nincs teljesen tisztában azzal, mennyire sikeres vagyok a zeneiparban. Beyoncéról és Alicia Keysről is hiába mesélek neki, fogalma sincs, kicsodák, és amikor elkezdek neki az új klipemről, vagy lemezemről beszélni, oda sem figyel, a mosogatóra néz, és megjegyzi, hogy kéne hívnunk egy vízvezetékszerelőt.”

Az élet persze nem mindig volt ilyen egyszerű, a kis Nicki úgy nőtt fel, hogy szüleit rengetegszer látta veszekedni.
„Rájöttem, nem tudok mit tenni az ellen, hogy mindig üvöltöznek egymással, szóval kitaláltam magamnak egy másik személyiséget, aki egy másik világban élt. A képzeletbeli világomba menekültem a gondok elől.”
Ennek pedig az lett a következménye, hogy felnőtt korára rengeteg alter-egoval rendelkezik, nem csoda tehát, ha minden díjátadón teljesen más stílusú ruhakölteményekben hökkenti meg az embereket.
„Rengeteg parókám van, ha akarok, mindennap máshogy nézek ki. A kedvenc alter-egom talán a Harajuku Girl. Imádom a színes ruhákat és a kiegészítőket. Attól, mert rapper vagyok, még nő is vagyok, ne felejtsétek el!”

Az elején, mikor Lil Wayne felfedezte a tehetséges énekesnőt, sokan tényleg azt hitték, hogy furcsa stílusával csupán egy Lady Gaga-imitátor akar lenni, zeneileg azonban a két énekesnő mérföldekre van egymástól.
„Az emberek imádnak beskatulyázni mindent, és csak azért, mert én is furán öltözködöm, meg parókákat hordok, már rögtön én akarok lenni az új Lady Gaga. Erről szó sincs, hiszen én rapper vagyok, ő meg nem. Azonban annyi közös mégis van bennünk, hogy kiállunk a furcsa emberekért. Hiszen lehet, hogy ami neked furcsa, az nekem normális. Érted? Nekem nem az a lényeg, hogy csinos legyek, hanem az, hogy kifejezzem önmagam.”

Nicki karrierje úgy tűnik sínen van, de ő nem az a típus, aki hátradőlve élvezi a sikert. Idén nyáron Britney Spears-szel turnézott, a jövőre mozikba kerülő Jégkorszak 4 egyik szereplőjének hangját is kölcsönzi majd, emellett pedig új albumán dolgozik, sorra forgatja a videoklipeket és David Guetta legújabb albumán is énekel. Nemrég a Rihannával közösen elkövetett dalukhoz, a Fly-hoz forgattak klipet, melyet már játszanak a zenecsatornák.
„Nem érdekel, hogy mit mondanak az emberek, vagy mit várnak el tőlem. Nem csak a rap az életem, rengeteg más is érdekel, és ha valamit meg szeretnék tenni, nem gondolkodom sokat. Nem biztos, hogy ismerem a szabályokat, de attól még játszom!”


Szöveg: Németh-Korbély Veronika (London)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése