2012. május 11., péntek

Exkluzív: Miller Zoltán

Ki ne emlékezne az Emberek zenekar nagy slágereire? A Tábortűz, Mama, Forog a Föld vagy a Száz út a maga egyszerűségével és nagyszerűségével beleívódott gondolataikba. Berkes Gábort és Miller Zoltán tolmácsolásában ismét hallgathatjuk ezeket a dalokat a RAM Colosseumban május 16-án. Nem csak nosztalgiázóknak!

Az Emberek zenekarral tavaly nagykoncertet adtatok, és idén ismét színpadra léptek május 16-án a RAM Colosseumban. Miért van, hogy ilyen ritkán szánjátok el magatokat a megmutatkozásra, hiszen szeretnek benneteket a rajongók?
Abban igazad van, hogy ritkán játszunk, de ha megnézzük: Budapesten az elmúlt 12 évben három koncertünk volt, tehát ez javulás, hogy most egymás utáni években is fellépünk. Az Emberek aktívan 2000-ig működött, 1998-ban adtuk ki az utolsó albumot, és a megjelent három lemezzel elég hosszú ideig maradtunk a köztudatban, hiszen a sikeres 2011-es Budapesti Kongresszusi Központ koncerten is ezekről játszottuk a dalokat.

Az Emberek zenei és szövegvilága a hétköznapi dolgok mélyebb értelmezése, amire szerintem manapság nagy szükség van. Azt hiszem, hogy lenne igény erre a fajta zenére…

Jó, hogy ezt mondod, és sokszor én is ezt érzem. Berkes Gáborral máig nagyon jóban vagyunk, most készítettünk egy közös dalt, amely akár mérföldköve is lehet egy további produkciónak, vagy szép visszaemlékezése annak a korszaknak, ami elmúlt. Ez a dal azért is kuriózum, hiszen 14 éve nem készült új Emberek dal. S hogy miért nem folytattuk? A zenekar pár éves fennállása alatt összesűrítette mindazt a zenei és verbális mondanivalót, amit általában a zenekarok nyolc-tíz lemez alatt tudnak összehozni. Ha valaki meghallgatja a régi albumokat, akkor érezheti, hogy kivétel nélkül van mondanivalójuk, amit a közönség megértett és szeretett. A zenekarnak az ereje a természetesség volt, ezért nem is erőltettük ennek a tovább menetelét. Később is készültek dalok, fel is énekeltem párat, végül más előadókhoz kerültek, mert nem éreztem a sajátoménak, s ezt a Gábor is érezte. Ez nem volt egy profin felépített menedzseri produkció. Ez arról szólt, hogy addig készülnek dalok, amíg mindannyian jól érezzük magunkat benne.

2008-ban jelent meg szólóalbumod, amely más stílusban készült, jobban tükrözi a személyiségedet. Miért nem volt ennek folytatása?

Abban az időszakban, amikor ez az album készült nagyon nem értettem egyet a „világgal”, de még magammal sem. Nem értettem, hogy milyen irányba halad a kultúra, az értékrend, furcsa időszak volt az életembe szakmailag és minden téren. Le kellett tisztulniuk a dolgoknak, meg kellett találni, hogy mit, miért teszek. Nekem fontos, hogy helyre álljon a rend bennem. Ebben az időszakban készült az album, ami sikeres volt, és talán az útkeresésem hatására, elég széles spektrumon mozgott. A kérdésedre válaszolva, még három lemezre volt szerződésem, azóta sem kerestek meg, hogy kiadnák a következőt.

Ha megkeresnének készen állnál egy új anyag elkészítéséhez?
Olyannyira, hogy 2010 elején már stúdióba fel is vettük az összes dalt. A koncepció szerint felét magam írtam, fele pedig feldolgozásokból állt volna, akárcsak az első albumon. A már elkészült felvételeket még meg sem hallgattam. Hiszek abban, hogy mindennek meg van a maga ideje, és az érték mindig utat tör magának. Majd meglátjuk, mikor érik meg az idő az új lemez kiadására.

Színészként viszont láthat a közönség, és Mahó Andreával összeállítottatok közös produkciót! Miből tevődik össze a repertoár?
Kitaláltuk, hogy össze kellene állítani egy olyan műsort, aminek igazán van mondanivalója. Az én sikereimet, dalaimat vegyítve egy partnernővel közös produkcióval. Számomra nem is volt kérdés, hogy ez Mahó Andrea legyen, mert vele nagyon jól tudtunk előtte is dolgozni. Andit magas kvalitású művésznek tartom, ami szintén fontos egy ilyen előadásnál, passzolni kell egymáshoz sok mindenben, nem elég, ha csak jól mutatunk együtt a színpadon.

Mint említetted a 2008-as év a magánéletedben is sok változást/változtatást hozott. Sok minden átértékelődött benned. Most mennyire vagy elégedett az életeddel?
Nagyon sok tervem van, vannak felkéréseim, szerződéseim a nyárra, augusztus végéig tele a naptáram. 2008-tól valóban elindult egy folyamat, amikor elkezdtem átértékelni nagyon sok mindent, és ennek hatására kezdtem változtatni az addigi hozzáállásomon, a felfogásomon, a magamhoz való viszonyuláson, s ez a folyamat még mindig tart… Azt tudom, hogy mit akarok, és azt is, hogy mit nem. Nem görcsölök rá semmire, készen állok a feladatokra, nyitott vagyok, van energiám, mondanivalóm, és hit bennem, és készen várom a megfelelő feladatokat.



1 megjegyzés:

  1. csodálatos volt a koncert boldog vagyok hogy eljutottam végre élöben meghallgatni az együtest !!!!

    VálaszTörlés